Angličtina - příprava k testům pro 5. ročník ZŠ
(1)
Standardy anglického jazyka v 5. a 9. ročníku zcela vychází z Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání. Jejich cílem je ověřit, zda žák skutečně zvládl požadované výstupy pro dané vzdělávací období alespoň na minimální úrovni.
Testovány či ověřovány by postupně měly být všechny očekávané výstupy a všechny čtyři jazykové dovednosti – čtení, psaní, poslech a mluvení. V elektronických testech by mělo být ověřováno především čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, psaní jak ve formě doplňování, tak i jednoduché volné psaní odpovídající danému věku a úrovni.
Standardy by však měly v další fázi ověřit i komunikační dovednosti, které jsou neoddělitelnou součástí výuky jakéhokoliv jazyka – správnou výslovnost, schopnosti reakce a celkový projev žáka.
Při tvorbě Standardů se vycházelo z RVP ZV i v doporučených tematických okruzích základní slovní zásoby, zohledněny byly jazykové prostředky i typy textů, se kterými se všichni žáci běžně setkávají při práci ve škole
bez ohledu na to, s jakou učebnicí pracují.
Žáci, rodiče i učitelé by se však neměli soustředit jen na přípravu na testy, ale na běžnou školní práci a pravidelnou domácí přípravu, bez které nelze uspět nejen v testech, ale především v jazyce samotném.
Testovány či ověřovány by postupně měly být všechny očekávané výstupy a všechny čtyři jazykové dovednosti – čtení, psaní, poslech a mluvení. V elektronických testech by mělo být ověřováno především čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, psaní jak ve formě doplňování, tak i jednoduché volné psaní odpovídající danému věku a úrovni.
Standardy by však měly v další fázi ověřit i komunikační dovednosti, které jsou neoddělitelnou součástí výuky jakéhokoliv jazyka – správnou výslovnost, schopnosti reakce a celkový projev žáka.
Při tvorbě Standardů se vycházelo z RVP ZV i v doporučených tematických okruzích základní slovní zásoby, zohledněny byly jazykové prostředky i typy textů, se kterými se všichni žáci běžně setkávají při práci ve škole
bez ohledu na to, s jakou učebnicí pracují.
Žáci, rodiče i učitelé by se však neměli soustředit jen na přípravu na testy, ale na běžnou školní práci a pravidelnou domácí přípravu, bez které nelze uspět nejen v testech, ale především v jazyce samotném.